onsdag 29 april 2015

Organisation

Jag är faktiskt ganska beroende av ordning i mitt kaos. Tex så skriver jag ofta listor på vad som ska göras. När jag stänger så skriver jag numer ut en karta och ritar i det jag gjort. Så detta är vad jag gjorde i måndags. Det framgår också vart Stefan måste bege sig med motorsågen. 


Det är bara en fålla kvar här hemma så: bra jobbat karin! Sedan är det väl 7 fållor borta vid Spännars också och tre mellan vägarna. Men med tanke på hur effektiv jag var i måndags så borde det gå ganska fort. 

Idag när 5:orna höll på att städa ihop alla gitarrer och keyboards så var det någon som liksom spontant utbrast. "Alltså du har en himla ordning i det här förrådet" Skönt att eleverna noterar det och faktum är att dom blir duktiga på att lägga saker på sina rätta ställen också ju. Jag har ju dessutom byggt världens bästa hylla (nära på att jag skulle ta patent på den) Det är en kanske 60 cm bred hylla som jag tagit hemifrån och fått hjul på. På hyllan sitter strömuttag så vi lätt kan få ut ström i gympasalen. Det står tre högtalare på den, en stor för mikrofon och gitarr. Två stycken med bra ljud i för att koppla till dator, iPad eller iPhone. Det finns krokar för gitarrer och små fack för pennor och bilder på sidan. Om man vänder på den så är det en whiteboard på baksidan. Det finns även plats att ha datorn uppställd där. En väldigt flexibel möbel med andra ord. Jag har en ganska organisatoriskt ådra ändå. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar