fredag 1 maj 2015

Usch blev lite skakis

I torsdags när jag gick min vanliga morgonrunda så gick hundarna lite före mig på stigen. Vi svängde åt vänster när stigen delade sig för vi skulle gå den lite längre vändan. Plötsligt bara tvärstannar salsa och reser ragg och börjar skälla inåt skogen på vänster sida. Ingen sprang i väg som de brukar göra med sina älgar. Jag bara ropade på dem vände och gick åt ett annat håll. Ingen av hundarna hade nåt emot det! Sedan gick de och skällde och tittade ner mot skogen när vi tog den andra stigen i stället. Det är två år sedan jag sprang på en björn sist. Tror vi hade lite närkontakt igen nu. De brukar dyka upp i sutet av april. På Hasses födelsedag brukar man ofta åka och kolla på björn, han fyller den 29:e. I går kväll på 1:a maj hade man sett björnar utåt Röstbo igen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar