lördag 23 maj 2015

Kurs och tävling

På tisdagskvällen var vi på kurs igen. Det regnade lite och vi var bara 4 st där. Efter kursen hjälpte vi till att bygga bana. Uno är så snabb att lära sig och han är så cool. Den här kvällen var det skott och det brydde inte Uno det minsta. Han var duktig på övningen också trots att han hade en matte som inte hann dit hon skulle. Undrar hur livet skulle ha sett ut utan Uno? Jag tänker på det varje dag, vilken tur att jag har som har honom. De som tycker att "det är ju bara en hund" fattar inte vilken kurator det finns under de där parabol-öronen.

På onsdagen var det kvällstävling på klubben. Jag missade det första loppet eftersom jag stängde på jobbet. Men salsa fick diska sig i tre lopp i alla fall. Det var nog mest mitt fel och kluriga banor som var bekymret. Snoddas fick springa två lopp och han var riktigt duktig. Tog sig runt på 10 fel i det ena och felfritt med lite tidsfel i den andra. Han börjar bli både gammal och tjock men enligt honom själv så är han i fin form. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar