onsdag 27 maj 2015

Tävling och kompledig

Igår skjutsade jag Emil till tåget i Söderhamn innan jobbet, han skulle till  Haparanda. Sedan hade vi musikprojekt hela dan med F-2 och det var en sån dag då man verkligen funderar på om man har rätt yrke. Det var surr och stök mest hela dan. På eftermiddagen försökte jag bistå it- snubbe i Gävle med info ang vår nya skrivare så han skulle kunna installera den på servern. Detta samtidigt som vi planerade för hårgaberget på fredag. Då är jag ledig men jag ska följa med dit ändå. Skulle byta ledig dag men lider av tidsbrist vilket gör att jag ska iväg och jobba en sväng i morgon också. Igår gick jag hem en timme tidigare och for hem och hämtade Uno. Sedan stack vi till hudik för dubbla hoppklasser. I första var han lite disträ och missade typ varannat hinder. I det andra var han bättre och sprang hela banan med bara en vägran och en turné för att hälsa på en hinderfixare. Så det blev hans första icke diskade lopp! 
Film: http://youtu.be/nRNCI7vqRAk
Han är så go och glad den där Uno! 

Idag har jag varit kompledig men har förståss jobbat en del ändå. Renskrivit och satt ackord på låtar som vi ska sjunga på avslutningen. Har även gjort en hel del jordbruksbrukssysslor i dag. Vi släppte ut 4 kvigor hos Gittan, de var helt galna att lasta. De stämplade Stefans fot rejält. Sedan flyttade vi om en massa så alla småkalvarna fick flytta in i amman. Nu har vi gjort sista flytten av småttingar. Mockade ur de fyra boxarna och det var äckligt mycket fluglarver i bäddarna. Det var också de sista nånsin, som jag mockade ur alltså. Sedan var jag och stängde en åker mellan vägarna. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar