onsdag 6 maj 2015

Studiebesök och kursstart

På tisdagen kom våra F-1-2:or på besök hit hem. Vi tittade på fåren och alla kossor och kalvar. Sedan blev det lite hundbus och salsa fick visa lite agility. Efteråt så tvättade vi av oss och bytte om och for tillbaks till skolan. På eftermiddagen var det en snubbe från SLI som var och informerade om deras tjänster, vi bör ju ha avtal med någon nu när vi fått kanoner. Sedan jobbade jag till 17 och for hem och packade in Uno och for på kursstart. Jag hade anmält Uno på kurs då hans sociala träning verkligen är eftersatt. Han börjar bli ganska duktig hemma ju men han tror att agility bara är han och jag och hemma eller i Hallen. Han är ju också ovan vid andra hundar, de enda han träffat är väl Saras och Lava då. Och han blåste upp sig och tokskällde när han såg andra hundar utanför bilen när jag kom upp till jycke. Usch! Vad nervös jag var, mest att han skulle dra ifrån mig. Jag kan egentligen nöja mig med att träna kontakt med honom medans de andra kör liksom. Kursen är ju okey för det är ju fler som sticker men sedan är det ju en till kurs som går samtidigt samt klubbens tisdagsträningar. Skulle ju inte vara så roligt om Uno fick spel och rusade in på deras platsliggning precis. Det var en fortsättningskurs för Jocke och han hade byggt två enkla kombinationer, varav vi fick träna en själv och den andra kollade han på oss. Jag var så glad att det fungerade något överhuvudtaget. Han sprang förbi lite hinder och var lite flokig men han stack inte allt för långt bort i alla fall. Efter halva tiden började han koppla av och på slutet var han riktigt trött. Det kommer att bli bra det där om någon gång. Jag har varit riktigt nervös för det där men nu är det gjort och vi är faktiskt anmäld till några tävlingar också. Jag gillar verkligen hans attityd och sätt att vara, han är en så fin hund och så rolig att vara med. Att han sedan drar och inte kan gå i koppel kan jag stå ut med.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar