måndag 11 maj 2015

Vårfixa

Idag har jag varit hemma och eftersom jag slapp ladugården i morse så blev det lite sovmorgon (älskar måndagar) gick med hundarna och målade på byrån en vända. Det var ju så tråkigt att ställa in den där ekbyrån när vi renoverat köket. Den blir fin som vit tycker jag. Efter det diskade jag amman och skurade ett vattenkar. På eftermiddagen har vi kört 12 kvigor till Spännars. Det var de som har gått ute i foderhallen. Vi måste ju bort med de först innan korna kan gå ut. De var faktiskt snälla att lasta och det gick ganska fort. De fick gå i skogen sedan. Traskade iväg och stängde det sista här hemma och fixade fårens hage nermot tjärn. När jag kom hem hade tunnlarna slitit sig och rullat över och vält alla hinder. Har haft lite oflyt med agilityn som i söndags när jag hade satt upp nya kombinationer och det regnade hela dagen. Tränade lite efter ladugården i går kväll men man kommer ju in så sent nu för tiden. Det är oftare att klockan passerat 20 än att vi är klara innan. Igår provade vi också då det tog ännu lite extra tid. 













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar