tisdag 29 november 2016

Helg

I helgen har jag varit i ladugården och skött kossor. På lördagsmorgonen var jag inte superpigg precis och hade lite bråttom eftersom jag klämde in en träning med Liza. Så sjukt längesen, efterlängtat och roligt. Vie och Uno var med. Byggde en ganska svår kombination och Uno var skitduktig. Var bland annat att de behövde gå slalomen klart själv. Förenklade lite åt Vie men hon var duktig hon med. Var ut och gick med hundarna efter lunch och sedan var vi ner till Kila och handlade lite innan det var dags för ladugård igen. Kom sedan på att det var första advent och stökade igång alla ljusstakar mitt i natten. På söndagen var det dubbla ladugårdstök igen samt att slaktbilen skulle komma. Vi skulle även till mamma och fika då hon ju fyller på måndag. Gissa om det blev samtidigt! Slaktbilen skulle komma två så de sköt upp kalaset och sedan ringde chauffören och sa att han var sen. Är det inte typiskt inte ens kalas ska man kunna gå på. Det var nog de värsta djur jag varit med och lastat. De var fyra kvigor stora som hus, de höll liksom på att riva ladugården. Vi har ju aldrig hållt på och lastat så där stora kvigor nån gång. Det har ju mest varit gamla kor vana att hanteras. Dessa var livsfarliga även när vi skulle ha hem dom från Robban i höstas. Är ju ett under att man klarat sig utan allvarligare olyckor. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar