måndag 7 november 2016

Söndag

Ladugård först och sedan ut ned hundar. Efter det så lyfte vi upp lite grejer på stallet. T ex takboxen som stått ute sedan vi bytte bil. Sedan tog vi upp en halmbal och en höbal till fåren. Blir bra att ha det ovanpå i vinter. Hämtade alla grindar uppe vid ladan och satte upp dom här framför och bakom stallet. Byggde en drivfålla och chansade och hämtade fåren. Kom ända hem innan de fick för sig gå upp igen. Tror de blev lite rädda för de nya fåren faktiskt, de var ju i den andra boxen. Suck, hade varken hund eller gubbe med mig. Som tur var så kom Stefan just som jag stod och svor. Då gick det bra när jag gick bakom. Tur vi fick in dom ändå för sedan bara snöade det hela kvällen. Det är en himla skillnad på storlek i alla fall. Sist gick jag i ladugården och när jag kom in städade jag övervåningen. Sedan var jag ganska mör och när jag kollade i hälsoappen så var det ju inte så konstigt. Över 21 000 steg.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar