söndag 6 november 2016

Tragiskt

Jobbade på onsdagen och då for vi till Gävle och järnvägsmuseet. For i bil till Kilafors och tog tåget. Det var spökvecka och vi åkte spöktåg ut till muséet. Vi gick en vandring och fick höra varningar om hur farligt det var vid spåret. Det var liksom därför de hade blivit spöken. De pratade om faror kring tåg och spår på ett lite spännande sätt. Sedan var det helt absurt för när vi skulle hem var det faktist någon på spåret. Vi fick vänta en halvtimme innan polisen kom. Då först fick vi åka. Det kändes helt absurt med våra utklädda konduktörer som fick sitta och prata med grabben. En kille i 20 års åldern som knappt kunde göra sig förstådd. Bra mådde han ju inte i alla fall. Jag blir så arg på allt folk som bara "stressar" på. "Jamen, nu kan vi väl åka för nu är han ju på sidan" Så jädra mycket ego folk utan vett. Bara jag hinner fram liksom. Det var ju de som körde vårt tåg som var med honom. Det är väl självklart att de vill se att han blir omhändertagen innan de lämnar honom. Vi fick alltså vänta på att polisen kom och våra fritidsbarn såg allt genom fönstret. Jag fick många frågor som jag egentligen inte kunde svara på. Vi kom tillbaka till fritids vid 15.30 och sedan stängde jag så det blev en ganska lång dag. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar