söndag 12 februari 2017

50 år

Stefan har ju fyllt 50 i dagarna, tänk att vi är så gamla. Jag kommer ihåg hans 25 års fest. Det var ett rejält party här då, vi flyttade hit på hösten -91. För min del var det väldigt lugnt på den där festen eftersom jag väntade Olle. Älskade, saknade barn som alltså skulle fyllt 25 i år. På fredagkvällen nu såhär 25 år senare rövade de bort den gamla gubben. De var och bowlade och åt. Han var ganska sliten dagen efter. Man klarar inte av samma slags party längre det är ju tydligt. Själv hade jag en lugn kväll, promenerade med hundarna innan jag hämtade Emil som kom med bussen vid åtta. Skönt att se honom igen, vi käkade lite och satt i soffan och segade hela kvällen. När Stefan kom hem hade vi båda gått och lagt oss. På lördagen skulle Emil till tandläkaren, jag skjutsade honom. Var på bolaget och sedan til kvantum där jag beställt Italiensk planka. Var ut med hundarna och gjorde en kaka att ha till kaffet. Blev lite smått nervös då födelsedagsbarnet själv var riktigt slitet. Förutom att han gav djuren på förmiddan så låg han hela dagen. Klev upp först efter fem och när gästerna kom var han fortfarande ute i ladugården. Vi blev ganska många, 26 stycken. Gubben fick en massa presenter trots att han inte önskat sig nåt. Fin bild från utkiken i Röstbo, 50 stycken delikato havrebollar och 50 dammsugare. En hel fodertunna med godis, 10:årig kalender, whisky, presentkort på jakt och fiske och fodrade stövlar. Säkert nåt mer som jag missat. Hundarna var inte så nöjda med upplägget, de fick ju vara instängda hela tiden. Så fort alla åkt så tog de tillbaka sina ordinarieplatser i soffan. Och nu glittrar hela vårt hem efter Stellas besök. Vet inte om det var klänningen eller strumbyxorna som löste glitter. 😃






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar