lördag 4 februari 2017

Uno på koll

Uno har varit lite skum ett tag, efter ansträngning så har han inte ställt ner höger bak nåt gärna. Det har varit helt borta på morgonen och det har inte synts i koppel. Har ju varit lös i skogen och tränat agility och det är efter lite hårdare ansträngning vi sett det. Beställde tid på Gävle Djurklinik då jag förstått att mina gamla veterinärer är där nu. Tog semester eftersom jag hade långfredag egentligen. Tvingade Jonas att jobba åt mig. Stefan följde med så jag slapp åka ensam, det där är riktigt ovant att han kan vara med. Fick träffa Salsas gamla veterinär Erik och det kändes väldigt bra att han heller inte hittade något stort fel. Skönt att röntga och se att det inte är någon tå eller rygg. Det är liksom svårt att behandla själv också när man inte vet exakt vad bekymret är. Det enda han hittade efter att ha klämt igenom hela Uno var ett något ömmande muskelfäste högt upp på innansida lår. Nu blir det 14 dagar agility och spurtvila så hoppas jag att det ska försvinna helt. Han var så glad och minglade med alla. Innan vi åkte hem var vi in på Jula och gubben hittade en massa roligheter. Vi köpte en ny borr/skruvdragare som jag spanat in redan i höstas åt mig. Var och lunchade på Hambo och var på Apoteket. Kollade på TV från SM veckan på draghund bland annat på eftermiddan. Tog de tre med mig och traskade till Hallen. Hade bokat en 1/5 timme och tränade hoppteknik / bakombyte på liten cirkel med Vie och Salsa. Sedan körde vi utsvängar på två hinder. Sedan promenerade vi hem igen. Så lagomt på fredagskvällen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar