måndag 16 april 2018

Helgen

På lördagen hade jag träning i Hallen. Eftersom jag inte vill binda upp mig på ytterligare kurs nu så har jag planerat in tre fristående gånger liksom. Jag förstår ju att de vill hålla i det nu också och det ser ju inte ut som det blir träning ute ännu. Det var 5 stycken denna gång och det från både nybörjarkursen och fortsättningen liksom. Duktiga har de blivit. På eftermiddan varvade jag kaffe i solen med städning. Usch vad skitigt det blir nu, dessutom så fäller både katt och hundar. Borstade även hundarna och var och handlade. På söndagen var vi till Timrå och tävlade. Alltså det var för det första kaos när jag skulle packa och sedan surr när vi skulle bestämma hur när och var vi skulle åka. Älskar att jag skriver ett sms på tisdagen som hon svarar på tidigast torsdag och så där håller vi på. Vi var dock överens om att vi skulle vara där typ först så vi hann parkera bilen nära. Sedan var det planering på hög nivå med varje hund på sin plats med rätt leksak laddad. Eftersom det körde XL och large för sig så blev det ganska intensivt för oss. Det var ju inte jättestora startfält heller. Jag är supernöjd med alla loppen utom det första med Uno då jag glömt bort hur mycket jag måste samla honom och hjälpa honom där. Han for runt och halkade och jag slarvade. Vie och Salsa vann varsitt lopp. De fick även varsin 2:a plats alla tre. Uno toppade med tre disk och Vie körde två disk. Salsa var den klart lysande stjärnan då hon nollade två och hade två lopp med 5 fel. Det var kul för jag fick så mycket beröm för mina lopp. Väldigt många kom fram och sa att det såg så trevligt ut. Om att det tex ser så lätt ut när jag handlar och hundarna ser glada ut och att vi verkar så samspelta. Såna ord värmer verkligen för då syntes det i alla fall inte hur ringrostig jag kände mig. 








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar