tisdag 17 juli 2018

Åkte och tävlade

Var väldigt velig om jag skulle åka till Fagersta och tävla på måndagen. Jag orkar ju inte ens träna nu i värmen. Jag är ändå glad att jag släpade mig iväg just av den anledningen att jag inte ens orkar träna alltså. Det blev en lärorik dag för mig, tycker jag. Dels fick jag se hur olika hundarna fixade det i värmen. Uno brukar bli flåsig fort även på vintern och jag tror att hans hjärna brann. Högintensiv som han är så bara sprang benen liksom, han var väldigt yvig och stor i sina svängar. Det blev bättre dock och i sista loppet var det helt okey förutom att han ramlade ur slalomen mitt i och jag inte tog om. Vie klarade värmen ganska bra men var lite osäker hon är så otroligt känslig och rädd för att göra fel. Första loppet fick jag sätta om henne i starten varpå hon såg helt kränkt ut. Fick jobba järnet för att hon skulle slappna av sedan. Hon sprang förbi hinder i raka linjer för att jag inte sa hopp men vi bara sprang på så det blev bättre. Men hon är otroligt känslig tex läste hon ett vanligt staket som att hon skulle komma in i en threadle. Salsa klarade värmen bäst, missade slalomingången i den första. Var nära på att nolla den andra men diskade sig med tre hinder kvar eftersom hon inte läste mitt bakombyte in i en tunnel. I den sista nollade hon och kom trea, hon var lite trött då men hon klarade värmen bäst. I alla fall så klarade jag värmen klart sämst men det berodde lite på banorna också. Galet vilka rakor det var och eftersom det är lite ojämnt där så var det antingen uppför eller utför. 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar