lördag 14 juli 2018

Skönt!

Äntligen var jubileumsveckan över för min del, det har varit väldigt intensivt och roligt. Avslutet för min del blev på onsdagskvällen med öppet hus. Vi hade lite otur för det var ju så himla varmt, tror att många bara inte orkade släpa sig iväg. Fast en hel del människor och hundar dök det ju ändå upp. De som kom kunde göra en hel del roliga saker. Det var apportering på tid och hundrace. Vi delade ut pris till snabbaste hundar och även till de som gissat bäst. Matilda kom och visade upp rally, lydnad och freestyle. Vie och jag visade lite agility. Berit Bodin från Utomskogens masserade och behandlade med laser. Ullis representerade både Lyan och Får och Hund och Hansesgården sålde grejer. En rolig kväll i alla fall!

Dagen efter tog jag tag i en massa saker jag inte hunnit på länge. Mailade äntligen alla agilityansvariga i distriktet, eftersom jag tagit på mig att vara sammankallande där. Sedan satte jag igång och fixade med vår kaninbur. Den behövde säkras på några ställen. Till sist så satte jag upp nät så fåren kunde gå hem igen. Tycker det är trist om det gräset inte äts upp bakom stallet, det enda gröna som finns liksom. Har ju varit skuggigt där mycket om det är det som gör det? Gott gräs ser det ut att vara i alla fall.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar