onsdag 4 juli 2018

SM

På torsdagen blev jag upphämtad av bästa Karin som alltid ställer upp på mina galna upptåg. När jag i februari nämnde för henne att jag anmält mig som funktionär så hoppar hon bara på. Första natten bodde vi på lilla hotellet. Vi höll på att garva ihjäl oss när man skulle ringa Karin och Stefan om man hade funderingar 😂 Var ut till tävlingsplatsen på torsdagskvällen, var på funkismöte och packade lite nummerlappar. Både fredag och lördag såg lika ut. Vi var på en varsin bana som tidtagare fast vi byggde ju också om såklart. Redan på lördagen kände jag att jag lyft för många sandsäckar. Hade galet ont i nacke och rygg och sandsäckarna de hade var med såna tunna handtag. Jag hade inga handskar med mig, det skulle jag ha haft. Det var bra för att på fredagen var det individuella på min bana och lag på Karins men på lördagen skiftade de så man fick se både och alltså. På söndagens finaler var det på en bana åt gången så då jobbade vi varannan klass. Det var också bra för under de sista lagen så stod den andra banan still liksom. Både fredag och lördag blev galet sent, tävlingarna pågick ju till nio ca på kvällarna. Sedan hängde vi ju lite hos Thompa och Liza också. Vi bodde på scandic city de andra två nätterna. Blev även rejält solbränd under lördagen trots att man frös emellanåt, solen tog ändå och jag fick på kepsen försent. Karin hon var helt knallröd på ena sidan, det var så snyggt mot den rosa tröjan. Tävlingarna som sådana då? Det var spännande finaler där allt händer, mest spännande var nog largelagen ändå. Det blev bara tre lag som hade resultat efter två mycket utmanande banor.  Individuellt har jag koll på att Jenny vann och Annika kom tvåa i xlarge. Malin med Eo kom tvåa i large och det var en tollare som vann! Enya vann inte med Party det här året heller men å andra sidan vann hon xsmall med Sidney. Tycker det är skithäftigt med fem storlekar som gjort att man ser många fler olika raser. Det tycker jag är jättekul! Köpte ett set med numrering i plast, är så trött på de där vassa i plåt på klubben. Bra att kassören tyckte lika 😉















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar