måndag 17 juni 2019

Behövde den så mycket

Den här helgen var riktigt nödvändig nu. Jag var helt slut! Att bara vara hemmavid och inte ha något måste var fantastiskt. Sov länge på lördagen och fick faktiskt en hel del gjort sen. Ägnade hela helgen åt hemmagrejer, städade, borstade hundar, klippte gräs och förberedde djurflytt. Kvigorna skulle hit bakom huset så fåren fick flytta upp till sommarhagen. Salsa var väldigt nöjd med att få hjälpa till. Vi hade dock lite problem att hitta dem, fåren alltså, i det långa gräset. Grejade med vattnet och kaninerna var så roliga, de liksom är hela tiden i vägen. Så de var nere i källaren och röjde runt. Nu går badankan och kompisarna runt knuten och är sociala klubben igen. De syns heller inte i det höga gräset (kvigorna) Var och badade lite med hundarna och grejade med Vie (det vanliga) Hon blir starkare för varje dag och i helgen har hon varit ute mycket. Stefan tvingade mig att följa med och handla, annars gjorde jag mitt bästa för att slippa träffa folk. Jag är verkligen inte sugen på det just nu, känner mig sur och grinig. Och vet inte varför 🤔 På söndagskvällen fick i alla fall Salsa köra lite agility, hon blev så himla nöjd. Första passet på åtminstone fem veckor.


















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar