lördag 15 juni 2019

Lite extra ledigt

Nationaldag betyder städa stugan, har ofta missat eftersom jag varit och tävlat. I år kunde jag gå ut en sväng, tog vägen förbi kyrkogården och sa hej. Stefan lyckades köra fast med traktorn när han skulle harva så han fick liksom ägna hela dagen till att ta sig upp. Vi var inte jättemånga men stugan blev snygg och ren ändå. Man glömmer bort vilket ställe det där är! Dagen var varm och skön och allmänt härlig. Fredagen bjöd på både varmt och spöregn. Var och badade på morgonen och det var härligt, Salsa kunde ju inte eftersom hon är ett bokstavsbarn och badtillbehören inte var på plats. Så hon stod och spanade längtansfullt på Uno som simmade 😂 Efter det var vi till Bollnäs och lämnade in vårt däck som hade pyspunka. Vi hade en söm i det, undrar var jag fått den? Jonas var med och vi hämtade Emil som kom med tåget. Stefan fick sin vilja fram så det blev lunch på Sibylla. Var och köpte en grupp till vår altan på rusta. För övrigt ägnade jag hela fredagen åt att ringa Strömsholm då de glömt att skriva ut recept till mig. Började vid åtta på morgonen och eftersom de inte löste det under dagen så var jag verkligen inte trevlig sista gången jag kom fram på telefon. Rusade in på apoteket tre minuter innan stängning 🥺 





















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar