söndag 16 juni 2019

Trött så trött

Efter en galen vecka så blev jag avgrundstrött som jag inte varit på väldigt länge. En värk i kroppen som kommit av vad? Måndagen var hysterisk, körde någon slags delad tur som gav mer än en heldag. Rep i kyrkan på morgonen, skrivjobb på eftermiddagen och avslutning på kvällen. Det blev en väldigt fin avslutning, jag känner mig stolt över eleverna och tacksamhet över mina kollegor. Tisdagen började med tur till Gävle med Vie, hon var jätteduktig gick säkert nästan tio minuter i trasken. Sedan fick hon akupunktur. Hem och jobbade eftermiddag på fritidsjobbet. Det var härligt väder så vi gick till Hypperna och badade. På morgonen hade de tagit en promenad ut på ön och sett en bäver simma runt i älven. Den hade kommit riktigt nära och det var inte så att barnen hade varit tysta direkt. På vilket annat fritids kan man få se en bäver i arbete liksom? Det händer nog inte på så många andra ställen. På onsdagen var jag på jobbet tidigt istället för att på em åka med Uno till veterinären. Salsa följde med, konstigt hon som egentligen hatar att åka bil. När hon fick välja så hängde hon med. Vi åkte till Erik eftersom vi varit dit förr en gång. Ett irriterat område kring muskelfästet i kotan var det han hittade. Han har ju vilat ett tag nu så trots att han böjde honom så fick han inte fram den graden han visat här hemma. Medicin och fortsatt skritt och trav promenader det fixar vi. Delen med att undvika hopp och galopp kommer bli svår, nu pratar vi om Uno som alltid studsar runt liksom 😂 Var och shoppade lite, salsa fick prova ut en flytväst åt Vie på Arken Zoo. Hon var inte lika glad åt att mingla i affärer som Uno. Uno var dock lite groggy efter besöket hos veterinären. Stannade i Gävle och tog en promenad på Gävle BK i spöregnet då vi hade styrelsemöte där med distriktet. Kom väl hem vid 23 då den kvällen, hoppade el behandlingen med Vie då. Torsdag och fredag var regniga båda två och vi hade planeringsdagar. Vi hade knytkalas till lunch på torsdagen och herregud vilken kompetens det fanns i vår personalgrupp när det kom till mat. Fredagen fortsatte vi med jobb och mat men då var vi till Månses och åt. Det var första gången jag var dit, jättemysigt ställe. Jag handlade en tekopp och en vas. När jag kom hem på fredagen så kände jag mig helt slut. Jag har nog helt enkelt sovit för lite och stressat för mycket sista veckorna. Jag får liksom kliva upp jättetidigt för att hinna med allt extra jag vill göra med Vie. Kroppen kändes dock lite bättre eftersom bästa Nina gett mig lite massage både torsdag och fredag.















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar