söndag 2 juni 2019

Uno med

På torsdagen som var röd var det varierat väder så på morgonen hann jag klippa lite gräs innan det övergick till regn. Vet inte vad Uno gjorde men då var han lös i trädgården och sedan på eftermiddagen var han sådär jättehalt som han ju var även för två veckor sedan. Han har ju tagit det lugnt och gått i koppel så jag tänkte väl att det börjat rätta till sig. Fan! Inget gör nig så ledsen och sänkt som när hundarna inte mår bra. Nu har vi ju dessutom rätt fullt med Vies alla ordinationer och besök. När ska jag hinna med något annat liksom? Dessutom var Vie inge pigg igen och jag pallar inte att göra allt som jag tycker att jag borde göra då. Så då får jag dåligt samvete för det också. Men hon blir ju så trött, hon vill bara sova de där dagarna. På fredagen var Vie piggare men med Uno var det inte bra. Vi var till Bollnäs en snabbis, var upp med platten och plockade ut lite sandsäckar. Där höll de just på att klippa gräset också, det var så fint där 🤗 Vi var och lunchade med Jonas och sedan gick vi och stängde. Jag plockade ner fårhagen framför stallet och klippte gräset där. På bilden (som är sen tidigare) ser Uno ut som han skäms, fast han var bara obekväm med att jag duschat honom efter ett äckelbad. Nu borde han skämmas, på riktigt! ställa till och bli halt 🥺😞








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar