fredag 16 oktober 2015

2-dagar hemma

Igår var det måndag och jag gick i ladugården eftersom älgjakten började. Sara och jag var rekordsnabba och var klara före 9. Stefan hade Ljusnan med sig på jakten och laget sköt två älgar. När de slutat för dagen så kunde vi äntligen gå till skogen. Vad springer vi på om inte ko och kalv. Dom är då inte rädda för hundar i alla fall, de traskade iväg några steg när jag kom nära. När vi kom hem tränade jag lite, det var jätteskönt väder. Det gäller att passa på nu. Salsa fick köra lite och sedan Uno. Det blev inte många rätt för honom övertaggad var ett milt utryck. Dessutom missbedömde jag hans hastighet och var mitt i vägen när han kom ur en kort tunnel. Jäklar vad jag flög och gjorde illa mig. Slog skinkan och tog emot mig med armen. Har riktigt ont i handleden idag och det sticker i fingrarna. Buuuhäää jag kan inte spela gitarr! Gjorde tacos som vi åt framför TV:n, Sverige spelade EM kval i fotboll. I dag var det ett stort reportage i tidningen på han som inte ville vara med på bild. Tror det var en hel serie bilder! Idag putsade även Sara och jag ytterligare på tiden. I morse var vi klara före 8.30! Jag hat nämligen studiedag idag så jag är hemma även idag. Pluggandet går inte direkt med en rasande fart men sakta men säkert så. Jag har i alla fall stickat klart vantarna. Idag kunde vi gå tidigare då de jagade på Gusbo, vi träffade på älgarna i dag också. 








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar