söndag 11 oktober 2015

VM i agility

Eftersom jag inte kom iväg till Italien och Bologna så tyckte jag i alla fall att jag skulle köpa livestream. Det blev lite jobbigt då jag knappt hann med nåt annat i helgen. Fast jag var i ladugården också och promenerade mina hundar. Hade anmält Uno till tävling idag men jag var alldeles för upptagen med att kolla livestream. Idag flyttade vi det gänget som gått hos Gittan i sommar. Tror bron brakade då de inte är helt smidiga och liksom hoppade ut på den. Tur att ingen hamnade i vattnet. Sedan fick jag skynda mig hem för lunch och largefinal. Det har gått ganska bra för Sverige. Bland annat så vann smalllaget hopploppet. Det är lite konstig känsla när man kollar på Tv:n och ser Malin, Hanna och Jocke springa där. Förra söndagen var vi i Häggesta och sprang. Largefinalen blev en riktig rysare då Jenny Damm avancerade från typ 39:e plats till en 6:e i totalen. Det blev brons totalt genom Jouni som avancerade från en 12:e. Mest imponerad var jag ändå av en kille som låg etta och tvåa efter hopploppet. Han startade sina hundar efter varann, vilade kanske 1 minut. Och så går han in och joggar, sätter två nollor och behåller dessa placeringar i totalen. Sjukt bra ju! Dessutom hade han två hundar runt i smallfinalen också. 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar