måndag 5 oktober 2015

Hemma jobb

Det är lite kontraster när man bor på en bondgård. På förmiddan hoppade jag i jeansen och drog till Bollnäs och lagade min tand. Halva tanden ramlade bort förra helgen när jag (hm) åt kola.. Var in på bibblan och lånade lite textilböcker. Samt in på Apoteket och hämtade ny cancer medicin. Väl hemma hoppade jag i skitbyxorna och sedan har jag befunnit mig i dynga resten av dan. Vi tog in kvigorna och det gick ganska bra förutom en mupp som hoppade in till korna. Vi lät henne gå kvar med dom och på kvällsmjölkningen hade hon följt med dom in. Ibland undrar man vad som rör sig i huvet på en del. Känns ju som att det skulle vara värre att gå in där än där vi försökte få in henne. Fick åka ner till Berge med verktyg då han som skulle tröska inte fick igång den. Efter lunchen så hade jag dejt med högtryckstvätten och spolade ur kalvningsboxen. Var till skogen en sväng och plockade in lite blåbär. Pajen hade nämligen tagit slut och det måste vi ha en ny. Nu ligger jag i sängen med huvudvärk och känner doften av dynga. Gubben har satt igång omröraren, för nu kommer dyngköraren också. Som att det inte räckt med allt det andra.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar