söndag 4 oktober 2015

Jaha

Så har helgen gått i en rasande fart då. Igår hade man ju en del tvätt och packning och så och ta hand om. Dessutom var jag och förberedde vid vägen inför dagens flytt av djur. Stängde även av fållan så de inte kan gå ända mot kogatan. Tränade lite med Uno, handlade lite när jag hämtade Emil på tåget. Han har jag knappt hunnit träffa för han har varit ute, sovit borta och träffat kompisar. Plockade blåbär när jag var ute med hundarna så det blev en paj också. Jonas har också varit fullbokad i helgen med fotbollsavslutning, kompisar och fotboll. Tror han lyckats klämma in tre lokala matcher och en på Tv:n idag då Liverpool spelade. Eftersom alla drog iväg åt alla håll idag så kunde jag åka till Häggesta för en extra kursgång. Vi missade ju vår sista i tisdags så då var dom så snälla så jag fick gå med tävlingskursen som hade sin sista gång idag. Vädret har varit riktigt skönt också, det var det inte i morse när vi flyttade kvigor över vägen. Det gick i alla fall bra. Skönt för det är alltid lite nervöst att ta dem över vägen. När jag kom hem från Bollnäs så höll de på att gräva ner stolparna till nya grindarna. Uno fick sig en promenad i koppel med ett litet flickebarn. Jag blir alltid så imponerad på den jycken. Min terapi- vovve! Vänlig mot alla. Nu gick han så snällt var helst hon ville gå. På kvällen skjutsade jag Emil till Tönnebro där han skulle hoppa på nattbussen till Haparanda. Jaja han kommer väl snart hem igen...








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar