söndag 18 oktober 2015

Slöjd träff

Jag och kollegorna hade ju anmält oss till slöjdträff idag. Tydligen då finns det en förening i Gävleborg som samlar slöjdlärarna ibland. I år skulle träffen vara här så då passade det ju oss väldigt bra. Det blev lite småstressigt dock eftersom jag var i ladugården på morgonen. När jag skulle gå med hundarna så fick jag ta en kortare sväng. Så det var ganska irriterande när jag hörde snoddas ute på det buskigaste hygget vi har i närheten. Där stod han och skällde antagligen på älgarna. De andra kom men inte han, hörde honom fortfarande när vi blev tvungna att gå hem. Fick lämna grinden öppen och efter att jag duschat dök han upp på bron. På träffen var vi först och sist på lövlundaskolan. Sedan var vi på gamla ullspinneriet och blev visade runt i först smedjan och sedan spinneriet. Det var riktigt kul att se, vilket slit att hålla på med gamla maskiner. De har ju gett sig den på att arbeta med svensk ull och tydligen kan den vara lite besvärlig att karda och spinna. Inte många får bönder som har dem för ullen. Det är ju betydligt vanligare med skinn och kött. Vi avslutade träffen med att äta och prata lite mer på Lövlunda. Blev lite imponerad av att det fanns en sån förening. Det skulle jag vilja ha med musiklärare också. När jag kom hem skyndade jag mig ut med hundarna innan ladugården. Sedan blev det pizza eftersom Jonas och Stefan ville ha det. 
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar