måndag 28 mars 2016

Påsk

Påskhelgen blir ju ganska lång med både långfredag och annandagen. Har ju varit i ladugården hela helgen så en del jobb har det ju blivit. Det bästa med fredagen var att Emil äntligen kom hem. Vi har knappt hunnit ses men han blir ju hemma hela veckan. Var och tränade och städade i fredags också eftersom det skulle vara så mycket folk där i helgen. Satte upp platten, däcket och muren. Hade muren bakom och framför en tunnel på en raka. Den lilla skithunden sprang under flera gånger, till sist gav jag upp och sänkte den. Då började han fatta. Lurade gubben att börja fixa hindren där också, jag blir galen på skruvar som lossnar snart. Poppnit är min nya favorit.Vi har fått åkt bort och ätit några gånger, skönt att slippa fixa med mat. På lördagskvällen var vi till Gittan och på söndagen till mamma och pappa som bjöd på lunch. Vi hade förståss bråttom för Emil skulle på bion och jobba. Idag har jag mockat åt fåren, det blev en hel stor skopa! Kommer antagligen få träningsvärk men skönt när de fick lite rent igen. Båda grabbarna har varit i Kila och spelat nån innebandycup. Stefan har bytt däck på traktorn hela dan. I går kväll var Liza och jag och tränade. Det var skitjobbigt för det var 22 grader i Hallen. Svettades som attan och hade varit i ladugården två stök. Sällan varit så skönt att duscha i alla fall. 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar