måndag 26 december 2016

Julafton

Vår första jul utan ladugårdsjobb, ja det är klart att vi har ju en del djur att ta hand om men det tar ju liksom inte alls samma tid. Dagen före julafton åt vi gröt och skinkmacka precis som vanligt, bara lite tidigare. Sedan spelade Jonas och Stefan Bingolotto, dom vann förståss ingenting. På julafton var vi hos Anette på dagen och Gittan på kvällen. Tur att Helena hade sina barn med på dagen och Nomyrs var där på kvällen. I alla fall några barn för tomten (Jonas). Efter Kalle var vi hem och trots att fåren var jättedryga och inte ville komma in så hann jag med på promenaden. Vet inte sist jag var med på den faktiskt, länge sen i alla fall. Trevlig tradition, de går till Fogebys och tjejer får drink. Synd att det blåste så jag höll på att brinna upp av facklan på vägen dit. Jag fick en gitarr och trots att jag surrat om att jag ville ha en så fattade jag ingenting. Fick ett paket med en tegelsten och ett meddelande på. Jag blev riktigt överraskad och glad. Har en stålsträngad hemma som jag inte gillat och en nylonsträngad som jag både limmat och som saknar handtaget på stämskruvarna. Emil hade valt ut den så det blir säkert bra. Fick även ett matpaket av Jonas, det gav han hela köpglada släkten. Blev så glad i hjärtat när jag såg det, något bra måste vi ha gjort i alla fall när vi uppfostrat honom.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar