tisdag 20 december 2016

Kortfredag och helg

Fyllde år på fredagen och firade genom att åka till stan och luncha med gubben. Vi var på systemet också. Sedan var vi och tränade Erika och jag. Vi körde gunga och de var faktiskt duktiga. Vi körde två olika på nästan samma bygge.


Sedan blev det soffhäng hela kvällen. 
På lördagen var vi ut med hundarna och handlade. På kvällen bjöd jag på den årliga älgsteken. Trots att vi var en mycket reducerad skara så blev vi tretton personer. Lite ovant att ha gubben inne som tände marschaller och så. Dessutom kunde vi äta redan vid sex, så vid halv tio var det undanplockat och lugnt igen. 
På söndagen var vi ut med hundarna och jag städade två våningar. Sedan åt vi innan Anna och mamma hämtade upp mig och vi åkte till pappa som är kvar i Gävle. Han verkade ganska pigg ändå och vid gott mod. På kvällen orkade jag inte ens laga mat, blev bara kex och te. 
Diskade i helgen ur denna gamle trotjänare. Är en Tupperware som jag haft  mjölk i alla år. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar