söndag 11 december 2016

Ovant

Den här helgen blev ganska annorlunda, kan tänka mig lite som andra människor har det när man är ledig på helgen. På lördagen började det med att jag sov tills jag vaknade. Matade bara fåren innan frukost. Jag gick med hundarna och tappade bort två. På fredagen hade Stefan tappat bort Uno. Nu försvann både han och Vie, helt plötsligt är de bara borta. Inget skall eller så och de kommer inte när jag ropar. Hinner gå hela rundan och får ändå stå och vänta ett bra tag innan de dyker upp från ingenstans. Vie kom först och Uno kanske tio minuter senare. Man kan ju undra vad de håller på med. På eftermiddagen fixade jag lite till fåren, satte upp en till grind så de kan vara tillsammans även inne. Flyttade bort två kartonger med ull så vi kunde flytta på gräsklipparen som stått på stallgången. Sänkte småttingarnas krubbor lite så de når till bättre. Fixade lite till jobbet, la ut veckoblad och monterade stora stjärnan till lucia. Tog en promenad till Hallen och tränade fram, slalom och gunga. Där hittade jag en julpresent från Häggesta Hund och Katt. Avslutade dagen med TV, de tolkade Ted Gärdestad på så mycket bättre. Alla djur låg i rummet utom Vie som är osocial och ligger i trappen. 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar