måndag 9 januari 2017

Fick nästan spel

På lördagen slog temperaturen om och det blev betydligt varmare än på fredagen. Fåren fick komma ut och var överlyckliga. Promenaden blev längre och hela livet blev lite skönare. Till och med solen dök upp. Jag fick en fin present av Salsa. Hoppas det var tåget som tagit rådjuret och ingen varg. Livet var ganska glatt, tills jag fick ett sms om att en hyresgäst i Hallen inte hittade toanyckeln. Det är ju olåst där ibland men nu var det låst och det fanns ingen nyckel. For dit och det visade sig att gubben låst men problemet var att någon som varit där på fredagen låst upp och hängt nyckeln därinne. Hur som helst gick jag ju och hängde tillbaks nyckeln. Då gick fläktarna! I Hallen var det över 21 grader, det är inte optimalt att träna agility i. Stackars Lovisa som hyrt och tränat med alla hundar i värmen. Klättrade upp till fläktarna som ju stod fel. Jäklar vad less och arg jag blev. Bara för att nån antingen tycker att det stör att dom går och slagit av dem. Eller för att de inte gått och någon tycker det är kallt och slagit på dem. Men det som någon genom att sätta på dom tar flera dagar att komma till rätta med. Visste jag vem det var skulle jag banne mig ha debiterat dem extra elavgift. Jag blev väldigt less på folk, tycker vi varit supertydlig med att man inte ska mixtra själv. Det sitter liksom en stor lapp med mitt mobilnummer om man behöver felanmäla.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar