onsdag 18 januari 2017

Helgen

Det var ganska kyligt i helgen, hade ju smält hundarna till Fagersta men då Vie inte var fräsch så fick inte Uno åka heller. På lördagen for Emil och jag upp och beställde nya bågar åt honom. Var in på team Sportia när jag gick förbi. Skulle köpa skydd till skridskorna på skolan. Hittade ett par nya skor för halva priset, de jag har i Hallen har jag haft där i fem år ju. Vi var på Granngården och lite andra affärer också. Tog hem mat från Tai/ Kina kiosken. På söndags morgonen åkte Emil tillbaka igen. Det blir lika tomt varje gång. Jag vaknade med ont i knät, varje gång det händer så blir jag påmind om den där gamla skadan. Hur läkaren liksom nämnde det som en säker självklarhet att jag någon gång senare i livet kommer att få åtgärda det igen. Eftersom jag inte ens har en kontakt på vården att vända mig till, antar att jag får gå via hälsocentralen den dagen det inte går längre. Ordinerade mig själv som har funkat fint de senaste gångerna. Går lindad hela tiden, värre knäskydd vid promenad, sova på rygg med kudde under knät och voltaren i fem dagar. Tror det ska bli bra den här gången också. Jag fick ta det lite lugnt där på förmiddan i alla fall. Det var väldigt bra för då hann jag sortera alla papper i pärmen till Hallen. Vackert ute i alla fall. 








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar