söndag 1 januari 2017

Som vi brukar säga

Vi brukar skämta om att vårt jobb vore helt perfekt om vi inte hade några barn. Så var läget de två dagarna jag jobbade nu. På torsdagen var jag och gjorde klart i slöjden. Sorterade en massa tyger. När skolan startade var många snälla och skänkte en massa tyg (gardiner och dukar) Det har varit helt omöjligt att få någon överblick på vad jag faktiskt har. Nu har jag sorterat och slängt och märkt upp så i alla fall jag vet vad vi har och inte har. Nu kan jag även köpa till det som vi verkligen hade dåligt av, tex enfärgat vävt tyg. Stor lättnad var det i alla fall men hann bara det på torsdagen. På fredagen hade jag kortdag men hann med att röja en personalskrubb, en hylla i Hallen och målarrummet på fritids. Synd jag inte tog en bild på personalskrubben innan för den kom man knappt in i. Man hinner i alla fall mycket när det är tomt på barn. På eftermiddan var jag till Hallen och hade en dejt med Carina som mätte mina hundar. Det blev två largehundar och en xlarge. Sedan fick Salsa oc Uno träna lite grann. På kvällen var jag bandyänka hela kvällen. 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar