söndag 1 januari 2017

Nyår

Tyckte det var riktigt skönt att nyåret bara var en vanlig helg liksom. Det var ju nyårsafton på lördag så det blev ingen extra helgdag. Det var nästan tio grader varmt så vi passade på att städa lite hos fåren. Vi skulle ta bort den gamla foderhäcken och ställa dit den nya som jag skickat efter. Ny fräsch bal i stället för den som småfåren klättrat runt och bajsat på. Vi ställde upp en halmbal också. Fåren tog emot den nya balen med entusiasm, de gamla var lite försiktiga till en början. Men det tog inte lång stund förrän alla var där. Efter lunch så gick vi med hundarna som skällde på samma älg vid tre tillfällen. Det var visst en fjoling trodde Stefan som gick lite närmare. Var ner till Kila och handlade och var in till Rabo och såg till katterna. På vägen hem var vi in till mamma och pappa en sväng. Stefan skötte djur och jag städade innan jag gjorde lite tacos åt oss. Sedan satt vi där i soffan hela kvällen, i mysbyxor och kollade på hockey. Det var riktigt skönt och skjutandet var koncentrerat en timme  kring tolvslaget. Kovo hör riktigt dåligt nu vilket ju är en fördel. I år var nog Snoddas räddast, han satt uppflugen på soffryggen och skakade. De andra bryr sig inte särskilt men alla utom Vie låg inne i rummet med oss. Även katten! Såg repris på båda delarna på Kent dokumentären. 

På nyårsdagen sov vi ända till nio och sedan fick jag rycka ut till ladugården. En kviga hade krupit ur halsbandet och dyngat ner i hela ladugården. Fick hjälpa till och få fast henne och sedan städade jag lite när jag ändå var ute. Dagen gick ganska fort när man kom igång så där sent. Gick med hundarna och städade övervåningen. Röjde i ett klädskåp och lite annat fix. På kvällen bjöd mamma oss på mat, det var supergott och lyxigt att slippa hålla på med det. 













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar