måndag 24 april 2017

Bra kurs!

Gick kurs i Hallen på lördagen som Åsa ordnat. Enya Habel var det som var här och Vie fick gå. Vi körde på förmiddan och Vie var riktigt duktig. Så skönt att gå kurs med henne som vilar mellan och inte slösar energi på annat. (Förlåt Uno men Vie är mycket bättre att kursa med) Hade lunch en timme och promenerade hem med Vie och åt (gubben hade gjort korv) sedan var jag tillbaka på eftermiddan då ett nytt gäng fick köra. Det var nyttigt att titta hela dan för det var så många olika hundar. Enya hade många intressanta tankar om belöningar och grunder (inlärning) Sedan pratade hon mycket om hur man kan spara tid. Det kanske inte jag behöver köpa rakt av i alla lägen. Fast hon ville förbjuda mig att göra de där wrapparna som jag gör hela tiden. Jag tycker de är skitbra i alla fall för Uno, då han i alla fall måste bromsa någon gång. Väldigt bra och inspirerande kurs i alla fall! Tur att vi var inne för det blåste skitkallt hela dan. Man skulle ju lika gärna kunnat vart ute i slutet på april. Tur vi inte var det!

Numrerat fel för 5:an var utifrån!

Helen som fick goda råd.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar