tisdag 11 april 2017

Händelserik helg

Emil kom hem på torsdagskvällen, av egentligen ingen annan orsak att han jobbar i påsk. Vi var in till Karlsson med presenter åt de två aprilbarnen. Greta hade blivit inlagd i Gävle och de hade äntligen hittat någon förklaring till varför hon haft så ont i benet. Jobbade kort dag på fredagen och jag for upp till klubben med hälften av säckarna. På eftermiddagen så åkte någon galning och mejade ner folk på Drottninggatan. Hela stan spärrades av och kollektivtrafiken avstannade. Så då kändes det ganska skönt att Emil redan var hemma. Vi blev sittandes framför nyheterna mest hela eftermiddan. På kvällen var till Gittan och firade henne då hon fyllde år. På lördagen var det kallare och blåste en del. Stefan for till Uppland och kollade på en traktor med Karlsson. Jag fyllde resten av klubbens säckar med sand. På kvällen for Anna och jag till Söderhamn och teatern där Säkert spelade. Det hade Anna fått i present av oss. Sara skulle ju ha varit med men det blev ju inte så. Jag lyckades i alla fall sälja hennes biljett, han som köpte den var väldigt glad. Greta fick på söndagen fira sin födelsedag på sjukhus. Då var det riktigt härligt väder, sol och varmt och jag drog igång på allvar med krattningen. Fåren fick vårkänslor också och började rymma igen. Jäkla getter! Fick ta tag i det där med strömmen och satte upp på den värsta kritiska biten. På måndagen sen när jag skulle göra klart allt så var det svinkallt, blåste och regnade på tvären. Var upp på klubben med de sista sandsäckarna och hämtade Emil som sovit i stan. Vi beställde tai/ kina mat och tog med oss hem. Hann göra klart alla påbörjade projekt samt städa två våningar. Skjutsade Emil till bussen och promenerade runt per-Svens innan jag var till Hallen och tränade. Det var Peter, Helen, Liza och jag. Tränade Vie lite innan  de andra kom. Sedan körde jag både Uno och Salsa på lite klurigare övning, de var duktiga. Efter det byggde vi en bana som ska stå i dagarna tre. Eftersom de ska komma och göra taket så stängde vi för ordinarie bokningar. Tänkte vi kunde köra lite banträning istället då. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar