lördag 29 april 2017

Mäh!

Det blev liksom vinter igen, tisdagen var ganska kaotisk. Det blåste som bara den och bara toksnöade blötsnö. På morgonen när alla skulle till jobbet, låg det liksom 2 dm på vägen. Jag som hade vinterdäck på fortfarande hämtade upp Jonas och Helena och for till jobbet. Vi har ju många elever som bor nära och tar sig till skolan men en del personal som har en bit att åka. Det var dessutom en del strömavbrott som ställde till det. Var en del som var utan hela dagen. Vi stannade på skolan och hade slöjd då man helt tappade sugen på att lämna skolgården. Efter några dagar är det fortfarande snö kvar för det har varit väldigt kallt på nätterna. Nu ser man också lite av de skador vädret ställde till med. Stolpar och stängsel som har klarat hela vintern small av. Jag har räknat till minst 20 träd som misst sina toppar, dessa ligger precis vid stigen när jag går korta rundan. Så då kan man ju undra hur stora skador det egentligen är. Fick mina tunnelhållare på posten häromdagen men känns inte som jag behöver dem just nu. 









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar