tisdag 13 juni 2017

Äntligen!

Det blev några lugna dagar som faktiskt inte var sprängfyllda med "måsten" däremot så var det väldigt länge sedan jag städade ordentligt. Drog alltså igång med att plocka, damma och tvätta hundfällar och sånt. Dammsög och torkade golvet på två våningar i alla fall. Pratade väldigt mycket i telefon, tror inte jag pratat så mycket och med så många på år. Jag hade nämligen fått ett mail om att nu var artikeln på gång. Det var ju en reporter hit i februari och intervjuade mig. De skulle skriva en artikelserie om psykisk ohälsa. Utifrån det att region Gävleborg ligger i topp när det handlar om att personer som tar livet av sig faktiskt haft kontakt med sjukvården. Vi var ju de anhörigas perspektiv. Det var pirrigt innan eftersom jag nästan glömt vad jag sagt. Var tvungen att läsa igenom artikeln igen och jag står fortfarande för allt. Lite paradoxalt var det region Gävleborg som var skyldig till att den kommer så långt efter också. De hade varit väldigt sena på att lämna ut handlingar och ställa upp på intervju. Jag ringde runt till alla närmsta och varnade om att den var på gång. Jag tycker det är viktigt att lyfta det fortfarande. Det hjälper ju inte oss men kan det göra nytta för bara en person så är det ju värt det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar