torsdag 8 juni 2017

Årsdag och födelsedag

Tänkte på det där med årsdagen, skönt att åka och tävla så man skingrar tankarna. Men det går liksom ändå inte min hjärna fungerade precis som de andra årsdagarna. Flera gånger tittar jag på klockan och vet exakt vad som hände då. Allting är före och efter. Jag vet också vad jag gjorde år 1 och år 2. På måndagen skulle han ha fyllt 25 år. Då bölade jag mest hela dan, livet kändes riktigt ruttet. Inte bara pgr av det utan det blev bara för mycket med allt. Jag är en person som ifrågasätter en del men! Jag är ingen ond människa. Jag försöker inte skada eller förstöra någons liv. Nu har jag faktiskt blivit ganska orättvist behandlad pgr av en grej jag fått i uppdrag att göra. Så det var väl det också som hjälpte till att det blev en skitdag. Vi körde de 12 minsta kvigorna till Gittan. Det gick faktiskt otroligt bra! Ingen av oss skadade oss. Det var ju de där ligisterna vi höll på med tre dagar i fjol. I år hade ju alla i alla fall varit ute förr. Så det blev väldigt odramatiskt och till och med badankan (hon som jag fiskade upp ur ån i fjol) skötte sig.  På kvällen var vi till kyrkogården, tycker mest det är jobbigt att åka dit. Jag har honom fortfarande inte där. Går däremot fortfarande ofta upp i hans rum. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar