söndag 4 juni 2017

Lång ledig måndag

Hela måndagen ägnade vi åt att förbereda för djurutsläpp. Först var det rengöring av vattenkoppar, baljor och badkar. Sedan skulle alla grindar upp och till sist skulle vi bygga fålla och säkra vägen inne i ladugården. Vi började sedan med de som stod uppbundna vilket var kanske dumt för de var bråkigare än de som gått i box. Vi tog ca fem åt gången och lät dem studsa av sig i fållan en stund innan vi slussade dem till foderhallen. Eftersom det var 27 stycken då tog det en stund. Det vore ju liksom inga problem om de bara gick snällt. En kunde t ex inte backa ur båset så henne höll vi väl på med i en timme. Ut på åkern kom de inte förrän vid halv nio på kvällen. Det gick i alla fall lugnt till, alla hade ju varit ute förr. Efter vi släppt ut dem så skyndade vi oss att klippa gräsetRedan på de första fem blev jag sparkad rakt på knäskålen på mitt friska knä. Gjorde ju såklart skitont då på en gång men sen höll man ju på hela dan. Först när jag satt still en stund på kvällen kom smärtan tillbaka. Natten var hemsk! Sov knappt nåt och kunde inte vända mig som jag ville.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar