lördag 17 juni 2017

Soppatorsk

När jag vaknade på fredagsmorgonen var Vie jättesvälld och hoppade verkligen på tre ben. Så fick ta henne på solokissning i sakta mak. När jag gick med de andra satt hon och ylade stackarn. Tog med henne när jag for till jobbet. Beställde tid hos veterinären på em. Det var planeringsdag och vi jobbade ju gemensamt på förmiddan. Jag hade ju min kortfredag så jag lunchade på golfen och sedan drog jag till Bollnäs. Vie blev rakad och tvättad igen. Fick både penicillin och smärtstillande. Kände mig så ledsen för det kändes verkligen som att nu får väl jag stanna hemma från Spanien när de ska hålla på och slåss såhär. Åkte på Apoteket och var in på Coop och träffade en gammal vän som erbjöd sig att ta hand om Vie. Helt plötsligt såg livet så mycket lättare ut. Kom hem och var sopslut. Jonas kom hit och Stefan och han grillade korv för de skulle titta på fotboll. Tog En promenad, snoddas fick följa med i stället för Vie. Kom hem och somnade på soffan vid åtta. Helt färdig, det måste bara ha varit lite för mycket nu. Vie låg bredvid mig hon var trött hon med men redan på kvällen började svullnaden gå tillbaka. Nu ska jag ha semester nästa vecka och det är nog välbehövligt tror jag. Kommer så klart att bli lite stök nu innan vi åker men det känns riktigt skönt att få komma iväg och dessutom hinna umgås lite med ungarna också och så klart kusinerna. Både 08:orna och Rabo ungarna ska ju med.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar