onsdag 31 maj 2017

Timrå

For till Timrå för att tävla, det var skönt för det var lag först så jag rullade väl iväg framåt 8.30 ungefär. Det är ju ganska långt till parkeringen och starter på tre olika banor. Tyckte jag var jättesmart som adopterade Dahlinarnas tält. Ringde till Karin på fredagen och frågade om de inte kunde låna ut sitt. Jag slipper sätta upp och de slipper plocka ner liksom. Både Liza och Karin skulle åka hem på lördagen. Skönt att komma dit och se dom det första man gör, saknar verkligen att tävla lag tillsammans med dom. Uno var först ut i en Ag1 som var jätterolig men väldigt springig. Det blev två bakombyten då jag verkligen inte hann byta. Tyvärr så hoppade han A-hindret ganska rejält, vilket var synd för det blev bara den femman. Resten av loppen diskade vi alla 5. Det låter sämre än det var. Jag är jättenöjd med flera saker. Som tex att Salsa var alldeles fantastiskt glad och pigg och till och med tog några kontaktfält den här helgen. Vie är ju bara så fin, det händer saker hela tiden med henne. Som att hon släppte mig jättebra så jag verkligen kunde skicka henne och springa och göra byten. I en klass halkar jag och vi tappar liksom rytm då blir hon så där osäker igen. Åsa var snäll och filmade just det loppet och det syns så väl på filmen att hon blir osäker efter min vurpa. Hon har tagit slalomen 3 av 4 gånger trots att jag varit på vänster sidan. Hon har kunnat gå ur då förr men nu börjar hon få riktigt bra fart och flyt i slalomen. Uno är ju bara så rolig att köra nu, trots att han har lite svårt för att svänga. Men va fasiken han är taggad och springer som en galning. Kan man egentligen begära nåt ner? Av en som mest hälsade på folk i början. Han hade stora problem med underlaget, det var ju liksom bara torrt gräs och han halkade väldigt mycket. På hotellet var de som vanligt hur lugna och fina som helst. Det var ett riktigt skällgäng som bodde mittemot oss på andra sidan korridoren. Varje gång någon gick förbi larmade dom, trots att Vie låg precis vid dörren så var de tysta alla tre. 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar