tisdag 30 maj 2017

Ledigt

Torsdagen som ju var röd dag bjöd på skönt väder. Solen sken och Kiwi och Helen kom hit och tränade på förmiddan. Jag hade bara Vie med mig, smög ut henne på baksidan :) Hon blev så glad när hon fick lite egentid. Måste komma ihåg och ge henne det ibland. Finaste Vie! Båda hundarna var duktiga men hade olika problem på banan. Snart ska vi på samma tävlingar och det kommer bli så skoj! På eftermiddan stängde jag det allra sista här bakom huset och kopplade på allt. Nu är det färdigt inför utsläpp! Stefan var skitråkig var borta hela dagen och dikade i ängerna. Kom hem efter nio. Dessutom fortsatte han med grävandet på fredagen. Det var en lovdag vilken jag tänkt jobba hela tiden. Men då vi fick få barn så tog jag semester. Fast de kom och hälsade på lite. Helena och några barn kom och kollade när jag tränade med hundarna. Sedan var vi och kollade på fåren, de vågade faktisk komma fram efter att ett hårdbrödspaket gått åt. Småknäppa de där! Var upp till Bollnäs, var på granngården och till klubben och slängde de gamla hindren. Tänkte ju låna gubbens bil men fick ta min egen. Slog sönder hindren med en hammare så gick det bra. Det gjorde inte ont att slänga dem för fy vad ruttna de var. På eftermiddan var jag och sa hej till 08 familjen som var hemma. Sa grattis till födelsedagsbarnet som skulle ha kalas på lördagen, eftersom jag skulle bort. Sedan lite senare fick jag skjutsa folk till Brokig i Segersta där de skulle fira ett annat födelsedagsbarn. 


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar