tisdag 16 maj 2017

Härnösand mitt gamla studieland

Packade in mig i bilen och for till H-sand för lite tävling. Om det tog längre tid att köra till Västerås än vad jag kom ihåg så gick det mycket fortare dit upp nu. När jag pluggade där så var det gamla vägen mellan s-hamn och Hudik. Nu är det ju dessutom nytt kring Sundsvall. Det går fort nu så jag var i god tid på morgonen. Eftersom jag just nu har hundar i alla klasser fick jag vara där hela dagen. Det var agilityklasser på lördagen och hopp på söndagen. Tycker hundarna skötte sig ganska bra. Utom Salsa som betedde sig som om hon aldrig sett ett klätterhinder förr. Ibland är de då roliga, hon missar verkligen aldrig de hemma och nu hoppade hon från halva balansen. Uno tog gungan i båda loppen, vilket var bra då han inte haft tid att vara kvar på den de senaste gångerna vi tävlat. Vie gjorde en disk och ett lopp med 20 fel där hon ändå kom 2:a. Uno diskade ett och vann det andra på 5 fel, han rev första hindret. Vann fina raggsockor i alla fall som plåster på. När jag kom till vandrarhemmet så var det jättefullt så hon hade gett mig rummet intill expeditionen på Villa Sedin. Lite bättre standard än vad jag brukade få med jättestor Tv och eget badrum. På kvällen bara slappade jag. Ungdomarna var trötta men Salsa härjade runt i sängen med leksaker hon hittade i min ryggsäck. Tror hon var ganska nöjd med att vara med. Tog en promenad bland de gamla husen som tillhörde Högskolan när det begav sig. I något av de där husen läste jag mina första högskolepoäng i ämnet som skulle bli mitt. Undrar vad det skulle ha blivit om det inte hade blivit musik. Jag tycker det är det absolut roligaste fortfarande i alla fall. 













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar