torsdag 25 maj 2017

Ytterligare några långa pass

Eftersom gubben jobbar och eftersom vi hade fritidsfest på tisdagen och jag stängde på onsdagen så blev det väldigt långa dagar igen. Hann i alla fall med en liten kort träning med hundarna efter kvällspromenaden på tisdagen körde slalom och balans med alla tre. Älskar när gräset är klippt och jag byggt upp nåt nytt som bara står där och väntar. Är glad att jag har hundarna som faktiskt ser till att man kommer ut, trots att man egentligen skulle vilja slänga sig i soffan. 


Fritidsfesten blev lyckad och det kom många föräldrar och vi hade världens tur med vädret. På onsdagen gav jag nog djuren för sista gången. Dels har väl inte gubben lovat bort sig på nåt kvällsjobb. Men sen står det väl inte på innan de ska ut. Gruvar mig lite för att köra de där galningarna som ska till Gittan i transporten. De var ju de vi höll på att släppa ut i tre dagar i fjol. En fick jag ju till och med vada efter och kasta lasso på då hon ramlade ner i ån och försvann in under vägen i vägtrumman.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar