måndag 8 maj 2017

Tankar i bil

For till gurkhoppet i Västerås för dubbla agilityettor. Jag fick åka redan vid halv sex och jag hade glömt vilken tid det tar att åka dit. Resan gick i minnenas tecken då jag passerade Sala och då även Grällsta ridcenter och kila kyrka. Där var jag nämligen på konfirmationsläger en gång i tiden. Vet att jag hade någon häst med mig men jag kommer inte ihåg vilken. Antingen hade jag väl Shadde kvar då eller var det kanske Safir. Hur som helst så konfirmerades jag i Kila kyrka och några år senare köpte Sara Settan där på Grällsta alltså. For vidare förbi Heby där jag tävlade LA och MSV en gång med Shadde. Vad jag minns så gick själva tävlingen bra men våran Ford stannade nånstans mellan Långbo och Lingbo. På den tiden fanns inga mobiler så pappa gick ganska långt, ringde Göran som kom med sin bil. Det minns jag med säkerhet att vi fortsatte resan i hans "sitt å träng" (Citroën). Sedan anlände jag Västerås dit jag skjutsade Yentl på betäckning. Det måste ha varit det första fölet efter Rastell, alltså Irma för med föl nummer 2 seminerades hon i Bollnäs. Det var alltså mången tankar om mina gamla hästar, det känns som det hänt i ett annat liv nästan. 

 Ny väg hade de visst byggt också en bit. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar