tisdag 2 maj 2017

Så blev det äntligen vår

Helgen spenderade jag med att på lördagen deppa över det kalla vädret. Hade inte alls något dåligt samvete över att jag låg i soffan halva dan och kolla på hockey. Sjunde och avgörande matchen och HV vann över Brynäs i förlängning. På kvällen var vi och uppvaktade Hasse, de bjöd på hamburgare som vi grillade i kåtan. På söndagen tog Anna och jag en promenad i siboslingan. Helena O och Gränslöst kul var där och arrangerade löpning, promenad och insamling. Drog till Bollnäs och var på ett gäng affärer. Sånt där jag måste ha. Handlade lite sopsäckar, kedjor mm. Började fylla mina sandsäckar som jag beställt. Stefan tog hem grus i en skopa så jag slapp åka ner till sågen. Fast en hel skopa var ju kanske att ta i till 14 tunnelhållare. Bytte ut rostiga kabinhakar och kedjor på agilitybanan. På eftermiddan slog vädret plötsligt om och det blev varmt och skönt. Började kratta lite. Första maj var helt otroligt vacker, jag var ute hela dagen! Fyllde klart säckarna och krattade färdigt, Stefan körde med uppsamlaren också. Avslutade dagen med att träna ute Helen och Liza. Hopp 1:a blev det! Alla hundarna var duktiga och lyckliga. Det var bara jag som var lite kraftlös i benen. Jag kan ju aldrig göra något med måtta liksom, hade grejat så jag var smått ofärdig liksom. Helt plötsligt var gräsmattan fri från snö igen och torr.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar