torsdag 11 maj 2017

Lite vårstök

Var ganska nöjd med att jag inte åkte och tävlade båda dagarna. Jag börjar känna mig rätt stressad över allt som är så sent. Var först upp till Klubben där Annika, Helen och jag flyttade upp hindren en bit. De landade nästan i klubbstugan om de skulle träna runnings på balansen. Vi plockade även ut de regelmässigt målade bommarna vi hade och några tunnlar i bättre skick. Det var flera av de gula som låg ute som det var hål i. Kändes inte helt säkra faktiskt. När jag kom hem så började jag äntligen och stänga på allvar. Rev ett staket uppe i fårhagen och satte upp ett nytt där tog en bit av åkern. Sedan hann jag inte så mycket mer eftersom den där bråkiga gubben jag bor med fick för sig att han skulle prova att plöja nere på barken. Alltså det gick inte särskilt bra, så han körde fast. Sedan skulle han ha mig att köra traktorn när han skulle försöka dra upp mig. Det enda som hände var att jag gasade ner den lite ytterligare. Sedan hann han med att harva upp halva gården också. När jag äntligen fick kväller vid sisodär 20.30 då blev det räkmacka och alkohol.











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar