måndag 7 augusti 2017

Sista veckan

Gjorde klart allt jag tänkt och lite till den här sista lediga veckan. Stängde så fåren kunde knalla hem och beta, sedan stängde jag om lite uppe i hagen också så de verkligen skulle gå hem för att beta. Det är jättemycket mat bakom stallet. Fick släppa in Stefan och putsa i fårhagen för de betat så dåligt. Började med att skura i stora ladugården, Hann klart med hela lilla foderbordet. Var upp på klubben och städade först på måndag eftermiddag. Då var det ett gäng som körde drönare där så då fick vi testa att åka med. Så läckert fast lite läskigt också. Alltså garaget var väldigt skönt att få gjort, har full koll på vad vi har nu. Baracken var mest äcklig, fick slänga skitmycket eftersom råttorna haft mys i bland annat kartonger med rosetter i. Det var ju lite fodersäckar och chips där också. Numera var de tomma påsar med litet hål i. La ut ett gammalt slalom och ett däck på försäljning innan de skulle slängas. La ut mina två gamla tunnlar också på en gång. Så jag tvättade dem också. Hann klippa gräset och bygga upp en bana från Gagnef som Yvonne Ahlin byggt. Vi tränade på onsdagen då Lava och Bonzo kom. På torsdagen var det ordentligt varmt, var upp till klubben och fixade det sista. Eftersom jag tänkt gjort det på helgen och de lovat skitväder så kanske kursen blir i Hallen. Tog av släp på tunnlar och bytte däck. Ställde ut det delbara och låste in det gamla. De har ju beställt grovsopshämtning till nästa vecka så det var ju smart och få bort så mycket som möjligt. 











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar