måndag 31 juli 2017

Gagnef

Drog iväg med mina stjärnor på agility semester. For vid 6 på lördagmorgon och då jag var ute i god tid så hann jag stanna och morgonrasta i skogen innan jag kom fram till Dala-Floda. En lång skön morgonpromenad innan intensiv tävling på förmiddan. Hade ju beställt ett lite mindre tält eftersom jag är så lat och aldrig sätter upp mitt. Det här satte jag upp på fem minuter, hade köpt en ny tygbur om vilken brudarna tjafsade. Ny stol har jag införskaffat också. Det var på tre banor och väldigt tajt mellan mina starter. Hade mitt tält på mittenbanan och hade ju typ 4 stycken mellan mina starter med tjejerna. Roliga banor och glada hundar var det i alla fall. De gjorde jättemycket fina grejer men de stora framgångarna uteblev. Uno gick i alla fall runt båda, vilket var ett steg framåt för förra helgen diskade han ju 6 lopp. Det var lite surt i ag 1:an för då klarade han alla kontaktfält och sedan rev han ett istället. Eftersom jag var färdigtävlad så tidigt hann jag både luncha, gå en lång promenad och titta på tävlingarna. Satt mest vid banan med klass 1. Träffade väldigt många fina vänner jag inte mött på länge. Har ju mest varit på 1 och 2 tävlingar och här var det ju alla klasser. Bodde på värdshuset vilket var nytt för mig och det var supermysigt. Tittade på tre delar av dokument utifrån om kevinfallet i Arvika. Fy vad hemskt och se alla videoinspelningar från förhören med barnen. De barnen som blev dömda för mord och nu var vuxna. Tog en promenad för att lugna ner mig och det hjälpte för jag sov jättebra hela natten trots att jag hade både Vie och Uno i sängen. Det var bred säng i alla fall.  Dag två var det lite tidigare start för mig men eftersom jag hade 5 minuters resväg då gick det ju ingen nöd på mig. Blev nästan ännu intensivare än på lördagen. De gjorde jättefina lopp allihop men klart snyggast var nog salsas i ag 2. Var till och med så vi fick applåder fast vi fick en femma på A. I ag 1 lyckades Uno äntligen nolla och kom 2:a. Hade väl 5 nära vägringar då han snurrade på flera ställen på banan. Men äntligen hade vi lite tur också. Hans andra pinne i ag1 och plötsligt kändes inte 2:an så långt borta. Kom hem vid halv fyra och hann till och med städa två våningar. Så skönt!









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar