lördag 15 juli 2017

Thats it

Idag gjorde jag slut med någon jag trott varit min vän. Det var faktisk väldigt skönt efteråt. Nu kan jag släppa det och gå framåt. Destruktiva relationer ska man hålla sig ifrån. Det får mig att bli en sämre människa än jag egentligen är. Den här våren har varit väldigt jobbig men nu har jag bestämt att jag ska se det positiva med det hela. Flera har visat sidor jag inte trodde människor kunde ha. Dessutom har somliga visat att de är totalt okritiska till saker. Bara för att någon säger nåt då är det sant. Då blir jag lite rädd men förstår ju också ett större perspektiv varför SD kunnat bli så stora i Sverige eller hur Hitler lyckades få makten. Jag har tänkt på det såhär i stället nu. Att jag ska vara glad och tacksam för att ha upptäckt det. Så jag inte lever i tron om att de är goda människor. Mina riktiga vänner har visat att de står stadigt kvar. Jag har också fått väldigt många nya vänner på kuppen. Jag tror till och med att jag slutar på plus om jag räknar efter. 

Har en sån fin bild från när Uno var valp och alltid hängde efter sin vän Zeb. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar