fredag 28 juli 2017

Här rullar det på

Inne på näst sista veckan av semestern. Började veckan med tunnelrace på klubben. Lättarrangerat och kostade inget samt att vi fick in en del pengar så det kör vi ett till inom kort. Var sedan tvungen att baka ryttarkaka efter ett sms från Greta: "kära, kära moster. Kan du baka en Ryttarkaka till mig". En sån fråga kan man ju inte motstå och eftersom det blev två behöll ja en själv. Då Jonas kom på det så fick vi besök av honom flera gånger också. Lättmutad :-) fast han var hemma och lånade tvättmaskinen också. En dag var vi till Bollnäs, gubben var med. Hämtade grejer hos Liza och Thomas, ny bur och mindre silverduk. Var till veterinären och köpte mat åt Salsa och lunchade på kombigrillen. Sedan var vi på Biltema också. Med tanke på att jag har en hel vecka kvar av ledigheten så måste jag säga att jag har hunnit mycket ändå, lite småtjafs kvar bara så är jag klar med hela min lista. Har skurat två dagar. Fast stora ladugården har jag inte börjat i ännu men hos ungdjuren är det klart. Vi var och stängde nere på sågåkern och släppte ut kvigorna på den, de blev jätteglada. Badankan trampade tufft över bron som nummer tre när vi öppnade. Jag är också klar med alla hindren till klubben utom däck och platta tunnlarna. Nu är det ju faktiskt ingen panik heller då vi ju inte ska ha någon tävling i år i alla fall. Igår byggde jag upp en hopp 2 från Munkfors, bara slutet som blev lite annorlunda. Ville träna draghanden på Vie eftersom hon diskade sig på tävlingen där. Tror hon gjorde om den bedriften typ 3 gånger igår. Men söt var hon i alla fall! Det är bra att ha fler hundar i alla fall för först kom Erika och då fick Vie träna. Lite senare kom Nora och Bonzo, då fick Uno träna. Sedan efter kvällspromenaden fick Salsa träna då Peter kom. Nora var bäst av alla, hon tyckte banan var svår och sedan gjorde hon två jättefina varv. Skitfint så nu tycker jag hon ska hänga med på nån tävling hon också. Bonzo är ju också 8 år så hon skulle kunna plocka ner honom till 2:an.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar